Agnieszka

Franków-Żelazny

Paweł Płoskoń - kompozytor, dyrygent, instrumentalista.

 
Absolwent katowickiej Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego. Twórca „Projektu: Antyfona”, w ramach którego tworzy nowe wielogłosowe kompozycje liturgiczne na bazie antyfon mszalnych. Autor dziesiątek utworów i opracowań muzyki liturgicznej, zarówno a capella jak i symfoniczno-chóralnych, wykorzystywanych i zamawianych przez liczne zespoły i instytucje, na czele z Katowicką Archikatedrą i Katedrą w Opolu.
 
Pasjonuje go nauczanie i zarażanie innych swoją pasją do muzyki, co najchętniej realizuje poprzez prowadzenie warsztatów oraz powszednią pracę z chórem. Dyrygent Akademickiej Scholi Gaudete, z którą od dekady prowadzi cotygodniowo śpiewy podczas Mszy Akademickich. Laureat konkursów kompozytorskich. Ponadto pierwszy w Polsce nauczyciel akademicki liry korbowej, która jest jego druga największą (po muzyce liturgicznej) pasją.

Paweł Płoskoń

Aleksandra Redziak - muzykolog, pedagog, wokalistka, dyrygent.

 

Absolwentka Państwowej Szkoły Muzycznej II st. w Nysie w klasie śpiewu solowego. Ukończyła studia muzykologiczne na Uniwersytetach Wrocławskim i Opolskim (Wydział Teologiczny) oraz Akademię Muzyczną we Wrocławiu (kierunek Kompozycja i teoria muzyki).

 

Od 2013 roku jest nauczycielem Państwowej Szkoły Muzycznej w Głuchołazach, gdzie prowadzi chór dziecięcy oraz przedmioty teoretyczne. Założycielka i dyrygentka chóru Belcanto wykonującego muzykę liturgiczną. Pełni także funkcję organistki w Sanktuarium św. Rity w Głębinowie.

Katarzyna Młynarska - pomysłodawczyni, dyrektor i wykładowca Wrocławskiego Liturgicznego Studium Wokalnego (www.wlsw.pl). Wokalistka, pedagog, trener emisji głosu, muzykolog, chórmistrz, coach.

 

Prowadzi w Polsce i za granicą autorskie warsztaty wokalne (w tym śpiewu liturgicznego) jak również upowszechnia integralną koncepcję osoby ludzkiej wg Jana Pawła II, poprzez prowadzenie warsztatów wspierających rozwój osobisty kobiet i mężczyzn. Przygotowuje emisyjnie solistów, chóry i zespoły do koncertów i sesji nagraniowych. Dla osób pragnących udoskonalić umiejętności pracy głosem i odkryć swoją prawdziwą ekspresję, prowadzi szkolenia z zakresu retoryki wokalnej i impostacji głosu. Zajmuje się mentoringiem artystycznym, coachingiem wokalnym i rehabilitacją głosu.

 

Autorka tekstów i muzyki z gatunku poezji śpiewanej. Wraz z zespołem Niebieski Tramwaj Nadziei koncertowała w kraju i za granicą, brała również udział w wielu festiwalach odnosząc liczne sukcesy.

 

Absolwentka Instytutu Teorii i Historii Muzyki Uniwersytetu Jagiellońskiego, Wydziału Wokalno-Aktorskiego Krakowskiej Akademii Muzycznej, Podyplomowych Studiów Chórmistrzostwa i Emisji Głosu w Bydgoszczy i Studium Teologii Rodziny w Krakowie.

 

Warsztat wokalny doskonaliła na kursach mistrzowskich prowadzonych przez P. Esswooda, A. Reynolds, L. Braun i R. Karczykowskiego. Przez szereg lat zdobywała doświadczenie zawodowe współpracując jako solistka i chórzystka z Operą i Operetką w Krakowie, Polskim Radiem Kraków, International Bachakademie Stuttgart, Chórem Kameralnym Kantorei Sankt Barbara. Talenty aktorskie doskonaliła pod okiem aktorów Narodowego Teatru Starego w Krakowie.

 

Jest dyrektorem i wykładowcą emisji głosu we Wrocławskim Liturgicznym Studium Wokalnym. Z powołania i miłości szczęśliwa żona i mama szóstki dzieci.

Agnieszka Franków-Żelazny

Agnieszka Franków-Żelazny - jedna z najbardziej uznanych dyrygentek chóralnych w Polsce i Europie, profesor sztuk muzycznych, pedagog, organizatorka życia muzycznego. 

 

Wykształcenie wokalne i dyrygenckie zdobyła w Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu oraz w Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy. Jest także biologiem, absolwentką Uniwersytetu Wrocławskiego oraz menadżerką kultury z dyplomem Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, a także studiów MBA w Collegium Humanum Szkole Głównej Menedżerskiej. W swoim dorobku posiada 20 nagranych płyt oraz ponad 70 nagród indywidualnych i zespołowych, w tym już w czasie studiów: I nagrodę i dwie nagrody specjalne w Ogólnopolskim Konkursie Dyrygentury Chóralnej (2004), I miejsce w Dolnośląskim Konkursie na Najlepszego Studenta Rzeczpospolitej Polskiej Primus Inter Pares (2004). Za swoją działaność artystyczną i naukową otrzymała Odznakę Honorową "Zasłużony dla Kultury Polskiej” (2008), Wrocławską Nagrodę Muzyczną (2010), Nagrodę Internautów w konkursie Człowiek Roku 2011, Nagrodę „Iuvenes Wratislaviae” Polskiej Akademii Nauk (2012), Brązowy Medal Zasłużony dla Kultury Polskiej – Gloria Artis (2014), a także Fryderyka 2017 i 2019. W 2018 roku programowany przez nią projekt Akademia Chóralna otrzymał nominację do Nagrody „Koryfeusz Muzyki Polskiej”.

 

W latach 2000-2014 prowadziła założony przez siebie Chór Medici Cantantes Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu. Zdobywając z nim najwyższe nagrody w konkursach chóralnych w Polsce
i zagranicą, doprowadziła ten zespół do rangi jednego z najlepszych chórów akademickich w kraju. W latach 2006-2021 była dyrektor artystyczną Chóru Narodowego Forum Muzyki, od początku budując go według autorskiej wizji „chóru solistów”. Jest pomysłodawczynią i dyrektor artystyczną ogólnopolskiego projektu edukacyjnego pod nazwą Polski Narodowy Chór Młodzieżowy, powstałego w 2013 roku. W latach 2015-2022 roku pełniła funkcję dyrektor programowej Akademii Chóralnej – projektu współfinansowanego ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego finansowo i merytorycznie wspierającego działalność prawie 300 chórów dziecięcych i młodzieżowych oraz ich dyrygentów, organizującego szkolenia, koncerty, konkursy, konferencje i publikującego utwory muzyczne i wydawnictwa metodyczne. W latach 2013-2016 pełniła funkcję kuratorki priorytetu „Muzyka” Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016, współrealizując program muzyczny złożony z kilkuset wydarzeń. Z kierowanymi przez siebie chórami zrealizowała ponad 1300 utworów chóralnych oraz blisko 300 wokalno-instrumentalnych, dokonała 22 nagrań płytowych i wielu prawykonań muzyki polskiej. Wystąpiła w m.in. w Royal Albert Hall, w lipskim Gewandhausie, paryskiej Filharmonii oraz Salle Pleyel, londyńskim Barbican Centre, Moskiewskim Międzynarodowym Domu Muzyki, brukselskim Bozar i innych ważnych muzycznych miejscach Europy. Przygotowywała chóry dla takich dyrygentów jak Zubin Mehta, Paul McCreesh, Krzysztof Penderecki, Iván Fischer, Pascal Rophe, Lawrence Foster, Jacek Kaspszyk, Jerzy Maksymiuk, Andriej Boreyko, Steven Layton, Hans-Christoph Rademann, Robert Reimer, Konrad Junghänel, Andreas Mustonen, Toñu Kaljuste, Giovanni Antonini, Adreas Spering, Carlo Rizzi, Dennis Russel Davies czy Charles Dutoit. Koncertowała na festiwalach m.in. w Turcji, Stanach Zjednoczonych Ameryki, Rosji, Izraelu, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Grecji, Czechach, Chorwacji, Francji, Irlandii, Hiszpanii, Włoszech i Brazylii.

 

Jako dyrygentka współparcowała z takimi zespołami, jak: Chór Narodowego Forum Muzyki, Gabrieli Consort, Schleswig-Holstein Festival Choir, Chor der Bamberger Symphoniker, NFM Filharmonia Wrocławska, NFM Orkiestra Leopoldinum, Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Sudeckiej, Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Opolskiej, Cappella Gedanensis, Wrocławski Zespół Solistów Ricordanza, Orkiestra Kameralna Akademii Muzycznej we Wrocławiu, Chór Festiwalowy Międzynarodowego Festiwalu Wratislavia Cantans, Chór Filharmonii Śląskiej, Chór Teatru Wielkiego w Poznaniu.

 

Z pasją oddaje się pedagogice kształcąc dyrygentów chóralnych oraz śpiewaków zespołowych w Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu, Uniwersytecie Muzycznym w Warszawie oraz podczas licznych kursów mistrzowskich i warsztatów w ośrodkach akademickich i artystycznych na terenie całej Europy. Zapraszana jako konsultant wokalny i juror konkursów chóralnych, wokalnych i kompozytorskich. Jest szczęśliwą żoną i matką trójki dzieci. Od września 2022 roku pełni funkcję dyrektora naczelnego Filharmonii Sudeckiej w Wałbrzychu.

Aleksandra Redziak

Ks. Mateusz Mandalka

Katarzyna Młynarska

Ks. Mateusz Mandalka - kapłan, organista, pedagog, dyrygent, założyciel chóru Misericordias i Jubileuszowej Orkiestry Symfonicznej, organizator warsztatów muzyczno-liturgicznych. Wikariusz Parafii pw. św. Bartłomieja Apostoła w Głogówku.

 

Wieloletni organista przy Parafii pw. św. Antoniego w Zdzieszowicach. Ukończył klasę klarnetu w Państwowej Szkole Muzycznej w Leśnicy. Uczęszczał do Studium Muzyki Kościelnej w Opolu pobierając naukę gry na organach u prof. Alfreda Bączkowicza i dr Gabrieli Czurlok. Studiował na Uniwersytecie Opolskim muzykologię i teologię, prowadząc badania nad eschatologią motetów Jana Sebastiana Bacha.

 

Redaktor naczelny następujących śpiewników:

- Psallite Domino sapienter

- Psallite Domino sapienter – chorał

- Chorał „Zwycięzca śmierci”

- „Zwycięzca śmierci” – modlitewnik

- „Droga do nieba” – pieśni na orkiestrę dętą

- „Dzieła liryczne” Barbary Reiman na skrzypce

- Missa Jubilata" Barbary Reiman - na chór mieszany, głosy chłopięce i orkiestrę symfoniczną

- Missa Jubilata" Barbary Reiman - na chór mieszany, głosy chłopięce i organy

- Kolędy" Barbary Reiman - opracowania na zespoły smyczkowe jednorodne i mieszane

 

Prowadzący

Strona www stworzona w kreatorze WebWave.

Kontakt

tel.  509 844 296 

tel.  602 600 376

 

 

Parafia pw. św. Bartłomieja Apostoła w Głogówku 
ul. Kościelna 2
48-250 Głogówek

Patronat medialny: 

Nie może Cię zabraknąć!